روتین‌های ماهانه یک تریدر (معامله گر) موفق

روتین‌های ماهانه یک تریدر (معامله گر) موفق

بازار معاملات و فارکس تریدینگ هم به مهارت و دانش نیاز دارد و هم باید تریدر بتواند برنامه ماهانه مشخصی را دنبال کند و در داشتن این روتین ثابت قدم باشد. استمرار و نظم دو موضوعی هستند که بسیاری از تریدرها از آن چشم پوشی می کنند، اما همین روتین ماهانه است که تریدر موفق را از تریدر ناموفق جدا می کند.

برای داشتن یک روتین مشخص که مناسب شما باشد باید زمان بگذارید و مطالعه و تجربه کنید. در این مطلب برای شما از 8 روتین ماهانه معامله گر موفق گفته ایم که می توانید با رعایت آن ها به موفقیت خود در بازار کمک کنید.

 

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

چرا داشتن روتین ماهانه برای تریدر مهم است؟

شما همانطور که در عرصه های مختلف زندگی با داشتن برنامه و عادت های مشخص عملکرد بهتری از خودتان نشان می دهید، داشتن یک روتین ماهانه در تریدینگ و معامله گری و استمرار در انجام این عادت ها باعث می شود ذهنی آرام تر، عملکردی بهتر و تریدی موفق داشته باشید. برای تریدر تنها داشتن دانش و مهارت کافی نیست. وقتی شما ذهنی مشوش و بی برنامه داشته باشید، چه طور می خواهید این دانش و مهارت را در راستای اهداف معاملاتی خود قرار دهید؟

داشتن روتین، فرقی هم ندارد روزانه است یا ماهانه، باعث می شود بتوانید نقاط ضعف و نقاط قوت خود را بشناسید و با قرار گرفتن در شرایط مختلف بازار بتوانید بهترین عملکرد را از خود نشان دهید. اما این روتین هایی که دائم از آن ها صحبت می کنیم چه هستند و چه طور می شود آن را در مسیر معامله گری پیدا کرد؟

 

بیشتر بخوانید: پراپ تریدینگ چیست و چه کمکی به تریدرها میکند؟

8 روتین ماهانه یک تریدر موفق

روتین ماهانه همه تریدرها شبیه هم نیست و این معامله گر است که باید با توجه به اهداف معاملاتی و شخصی خود ببیند چه تکنیک هایی برای او بهتر است و باعث موفقیتش در تریدینگ و بازار می شود. در ادامه با مهم ترین روتین هایی که تریدرها باید به آن توجه کنند آشنا می شویم.

8 روتین ماهانه یک تریدر موفق

1. استمرار در یادگیری

تریدینگ و بازار دائم در حال تغییر است و تریدر باید خود را به طور مستمر با این تغییرات وفق دهد و از قابلیت ها و ابزارهای جدیدی که وارد بازار می شود و به تریدر در داشتن ترید و استراتژی معاملاتی بهتر کمک می کند، استفاده کند. این مهم هم بدون مطالعه و جستجوی مستمر میسر نمی شود.

2. بررسی ساختار ماهانه چارت

سعی کنید چارت ها را در روتین ماهانه خود قرار دهید. چرا که به شما کمک می کنند بهتر و سریع تر بازار و اتفاقات آن را تحلیل کنید. تحلیل درست بازار شما تریدرها را قادر می سازد تا در شرایط مختلف بازار تصمیمات منطقی تری بگیرید و با اطمینان بیشتری وارد معاملات شوید. بهتر است چارت های مختلف را بررسی کنید و ببینید هر کدام در کدام بخش از بازار و معاملاتتان برای شما بهتر است.

 

بیشتر بخوانید: دلایل اصلی شکست معامله گران (تریدرهای) تازه وارد

3. ایجاد برنامه معاملاتی

بدون برنامه آن هم در بازار معاملات باعث شکست شما در تریدینگ می شود. چه تریدر مبتدی هستید و چه سال ها در بازار تجربه دارید، باید برنامه معاملاتی (trading plan) خود را بر اساس امکانات، مهارت و اهداف معاملاتی خود بچینید تا چراغ راه شما در قدم به قدم تریدینگ تان باشد. در این برنامه نقاط ورود و خروج خود را به معاملات مشخص کنید. می خواهید حجم معاملاتتان چه قدر باشد؟ حد سود و ضرر شما چه طور؟ و هر آن چه نیاز دارید را باید در برنامه معاملاتی خود وارد کنید که در شرایط حساس احساسات بر شما غلبه نکند.

4. ایجاد استراتژی مدیریت ریسک

با هر تریدر موفقی صحبت کنید به شما می گوید تریدینگ همه اش مدیریت ریسک است. و این توانایی شما در کنترل و مدیریت درست ریسک های موجود در بازار و معاملات است که شما راه به سمت تریدری حرفه ای و موفق سوق می دهد. برای خود موضوعاتی را مشخص کنید و راهکار برای آن ها ارائه دهید که ممکن است در ترید باعث از دست دادن سرمایه و تاثیر احساسات روی معامله شما شود.

برای مثال برای هر ترید چه قدر سرمایه در نظر می گیرید؟ می خواهید برای هر ترید چه قدر را ریسک کنید؟ حد ضرر و حد سود شما چه قدر است؟ چه قدر لوریج یا اهرم در هر ترید نیاز دارید؟ پاسخ به هر کدام از این سوالات باید دقیق و با توجه به سرمایه و توانایی شما دارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین استراتژی‌های پراپ تریدینگ در سال 2024

5. تریدینگ ژورنال

ژورنال معاملاتی شما از مهم ترین روتین های ماهانه شما باید باشد. خلاصه ای از استراتژی تریدینگ شما و هر آن چه در معاملات انجام داده اید است و به شما این فرصت را می دهد تا دلیل انتخاب هر تصمیم و نتیجه ای را که با آن به دست آورده اید ثبت کنید. در نتیجه فرصتی برای شما فراهم می شود تا بعدها با بررسی ماهانه در تصمیمات معاملاتی خود با توجه به نتایج و ژورنالتان بهتر عمل کنید.

6. استراحت

قرار نیست شما دائما تمام زمان و انرژی خود را صرف تریدینگ و معامله گری کنید. در روتین ماهانه خود زمانی را به استراحت روان خود اختصاص دهید. چرا که با استراحت به ذهن، ذهن شما باری دیگر خود را برای معاملات آماده می کند و بدون این استراحت کیفیت عملکردتان در تریدینگ کاهش می یابد و نمی توانید تریدی موفق داشته باشید.

7. تعیین اهداف واقع بینانه

اهدافی را مشخص کنید و برای رسیدن به آن ها در معاملاتتان تلاش کنید که می دانید قابل اندازه گیری هستند و با توجه به شرایط بازار، سرمایه و مهارت شما در دسترس هستند. سعی کنید با توجه به ژورنال معاملاتی خود ماهانه این اهداف را مرور و اندازه گیری کنید تا ببینید در رسیدن به آن ها چه قدر پیشرفت کرده اید.

8. دنبال کردن اخبار مهم

همانقدر که یادگیری بازار و تکنیک ها و استراتژی های تریدینگ مهم هستند، آگاهی از بازار، روند قیمت ها و رویدادهای مختلف مهم است. این اخبار به شما می گوید بازار قرار است در کدام جهت حرکت کند و حالا شما بهتر است بر اساس برنامه معاملاتی خود چه روشی را در پیش بگیرید.

 

با پراپ پلاس
بدون محدودیت زمانی چالشت رو پاس کن

چگونه به تریدر موفق تبدیل شویم؟

فکر نکنید تریدر موفق بودن به همین راحتی ها است ولی با داشتن روتین های ماهانه می توانید به تریدری موفق تبدیل شوید. دنیای تریدینگ پر از چالش است و باید در قدم اول اهداف معاملاتی خود و راه رسیدن به آن ها را مشخص کنید. می خواهید به عنوان درآمد جانبی در معاملات ترید کنید یا آن را یک شغل تمام وقت می بینید؟ پاسخ به این سوال جهت برنامه معاملاتی و استراتژی های شما را تعیین می کند.

بعد از آن سعی کنید بیاموزید و برای آن تا می توانید وقت بگذارید؛ چرا که این فرآیند نباید سرسری گرفته شود. منتور، کتاب ها و دوره های آموزشی شرکت ها پراپ همگی منبع خوبی برای آموزش هستند.

در نهایت به عنوان یک معامله گر موفق روتین ماهانه و روزانه خود را برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید تا بتوانید در شرایط مختلف بازار عملکرد خوبی داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه به یک تریدر حرفه‌ای فارکس تبدیل شویم؟

 

2 نظر در “روتین‌های ماهانه یک تریدر (معامله گر) موفق

  1. فاطمه گفت:

    مچکرم از شما

    1. amirali M گفت:

      خواهش میکنم
      ممنون از ثبت نظرتون 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *