دمو فارکس چیست؟ مزایا + آموزش ساخت حساب دمو فارکس

دمو فارکس چیست؟ مزایا + آموزش ساخت حساب دمو فارکس

چرا ما می گوییم ابتدا به ساخت حساب دممو فارکس فکر کنید؟ چه طور باید حساب دمو در فارکس افتتاح کرد و چه مزیت برای تریدها دارد؟ وقتی صحبت از فارکس و معاملات در بازارهای مالی می شود خیلی ها فکر می کنند کار راحتی است و می شود با ورود مستقیم به معاملات کسب درآمد کرد و سریعا به سود زیاد رسید! اما مسئله اینجاست که تجربه و دانش کافی شما را در این مسیر موفق می کند و یکی از بهترین راه ها برای تمرین و کسب تجربه هم ساخت حساب دمو فارکس است.

شما به کمک حساب دمو فارکس آن قدر تجربه کسب می کنید و استراتژی های معاملاتی را فرا می گیرید که می توانید برای معاملات با پول واقعی آماده شوید و در شرایط حساس و تصمیم گیری ها به درستی ریسک های موجود را مدیریت کنید.

در ادامه به معرفی حساب دمو فارکس می پردازیم و نحوه ساخت حساب دمو را به شما آموزش می دهیم. با پراپ فرم پراپ پلاس همراه باشید.

حساب دمو فارکس چیست؟

حساب دمو فارکس تجربه ای شبیه سازی شده از بازار واقعی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید در فضایی واقعی اما با پول مجازی معامله کنید، استراتژی های معاملاتی مختلف را امتحان کنید و با پلتفرم های معاملاتی آشنایی بهتر و بیشتر پیدا کنید.

پلتفرم های معاملاتی آنلاین بسیاری این حساب های دمو را در اختیار تریدها قرار می دهند. تریدرها نیز می توانند مانند حساب واقعی به ابزارهای معاملاتی و نمودارها و استراتژِ هاه دست پیدا کنند و تنها تفاوتی که در این میان بین حساب دمو و حساب واقعی وجود دارد پول آن است. چرا که حساب واقعی با پول واقعی معامله انجام می شود اما حساب دمو این معاملات را با پول مجازی انجام می دهد.

همین پول مجازی باعث شده حساب دمو فارکس میان تریدرها به ویژه تریدهای تازه وارد محبوب باشد. چرا که می توانند بدون نگرانی از دست دادن سرمایه خود استراتژی های معاملاتی را از بر شوند و بهتر بتوانند در شرایط مختلف و تصمیم گیری های معاملاتی خود مدیریت ریسک و مدیریت پول انجام دهند.

حساب دمو فارکس ویژگی های کلیدی بسیاری دارد که آن را در میان تریدرها و بروکرها محبوب کرده است:

ویژگی‌های کلیدی خساب دمو فارکس

  • بدون ریسک و فشار یاد می گیرید. یکی از اولین کارهایی که قبل از ورود به معاملات واقعی و زنده انجام دهید، یادگیری استراتژی ها معاملاتی و نحوه کار کردن در این فضا است. شما وقتی تحت فشار باشید و قرار باشد ریسک بالایی را پشت سر بگذارید ممکن است به درستی تصمیم گیری نکنید و در نتیجه هم زمان خود را از دست دهید و هم سرمایه تان را. پس بهترین کار این است که به کمک حساب دمو بدون هیچ ریسکی و در شرایط آرام روحی استراتژی ها را تمرین کنید و فرا بگیرید.
  • با پول مجازی معامله می کنید. شما به عنوان تریدر که نمی خواهید تا مرحله حرفه ای شدنتان تمام سرمایه تان را از دست بدهید؟ پس بهتر است با معامله با پول مجازی تنها با ساخت حساب دمو فارکس شروع کنید و سپس آن را ارتقا دهید.
  • داده های واقعی در اختیارتان قرار می گیرد. درست است که با پول مجازی معامله می کنید، اما تمام داده ها از اندیکاتورها و ابزارهای مالی گرفته تا استراتژی ها و همه و همه مانند حساب واقعی در بازارهای مالی است. پس نگران واقعی نبودن آن نباشید.
  • با پلتفرم ها آشنا می شوید. علاوه بر تمرین استراتژی شما نیاز دارید که با پلتفرم های مالی آَن هایی پیدا کنید و نحوه کار کردن با آن را فرا گیرید تا در آینده در معاملات با حساب واقعی دچار سردرگمی و اشتباه نشوید.
سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

مزایای حساب دمو فارکس

حساب دمو مزایای زیادی را برای تریدرها به ویژه تریدرهای تازه وارد به دنبال دارد که در ادامه به مهم ترین های آن اشاره می کنیم.

مزایای حساب دمو فارکس

+ محیطی بدون ریسک

می توان گفت بزرگ ترین مزیتی که ساخت حساب دمو فارکس برای معاملات دارد، ریسک نداشتن آن است. با نداشتن پول واقعی تریدرهای تازه وارد می توانند بهتر و با فشار و ریسک کمتری استراتژی های تریدرینگ را تمرین کنند و آزمون و خطا انجام دهند بدون آن که بخواهند پول خود را به خطر بیندازند. تریدها آزاد هستند هر خطا و تجربه ای که می خواهند کسب کنند و اگر بخواهند در اکانت واقعی این کار را انجام دهند با شکست مواجه می شوند. اما با حساب آزمایشی فارکس دیگر این ریسک ها وجود ندارد و به تربدر در کسب اعتماد به نفس و تجربه کمک شایانی می کند.

+ فرصت تمرین استراتژی ها

حساب دمو فارکس به شما این امکان را می دهد تا استراتژی های معاملاتی و سیستم ها را تست کنید و تکنیک های مختلف را فرا بگیرد. می توانید روش های مدیریت ریسک مختلف را امتحان کنید و پوزیشن سایزینگ را تمرین کنید.

+ آشنایی با پلتفرم

برای تریدرهایی که تازه وارد بازار معاملات شده اند، حساب دمو فارکس به این تریدرها امکان می دهد تا پلتفرم های معاملاتی بروکر خود را بیاموزند و با آن ها کار کنند. آشنایی کافی با اندیکاتورهای تکنیکال، انواع سفارشات، آپشن های چارتینگ و عملکرد مدیریت حساب از مهم ترین وظایف تریدرها قبل از ورود به تریدینگ زنده است.

 

بیشتر بخوانید: مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ + بهترین استراتژی‌ها

معایب حساب دمو فارکس

با این که ساخت حساب آزمایشی فارکس و داشتن چنین حسابی برای تریدرها به ویژه آن هایی که تازه وارد بازار معاملات شده اند مزایای بسیاری را به دنبال دارد، اما به نوبه خود معایبی نیز دارد که به آن ها نیز می پردازیم:

معایب حساب دمو فارکس

– مشکلات فنی

گاهی مشکلات موقت در پرداخت هزینه ها، نقدینگی و اسپریت ها میان حساب های دمو و حساب های واقعی به وجود می آید. تریدرها باید از این محدودیت های فنی و تکنیکال آگاهی کافی داشته باشند.

– بدون هزینه تریدرینگ

حساب های دمو در هزینه های تریدینگ مانند اسپریت، کمیسیون و سوآپ هیچ تاثیری ندارند. هر چند حساب های دمو فارکس جذاب به نظر می آیند اما آن قدرت را که باید مانند حساب های زنده در بازار داشته باشند را ندارند.

– درگیر نکردن احساسات

بدون حضور پول واقعی، معاملات دمو با احساساتی که در بازار زنده و حساب واقعی همخوانی ندارد. ترس، طمع و اضطراب قابل اعمال در حساب های دمو فارکس نیستند. تریدرها در نهایت ممکن است اعتماد به نفس کاذبی به دست بیاورند و نتوانند در معاملات زنده سر بلند بیرون بیایند.

 

بیشتر بخوانید: ساعت شروع و باز شدن فارکس به وقت ایران و جهان

نحوه ساخت حساب دمو فارکس

حال که با حساب دمو آشنا شدید وقت آن است که ببینیم چگونه حساب دمو در فارکس بسازیم. بروکرهای فارکس می توان گفت که به کاربران خود حساب دمو ارائه می دهند و این راهی برای کارگزاری ها است تا به معامله گران پلتفرم معاملاتی و استراتژی ها را آموزش بدهند و وقتی تریدر به مرحله ای از تجربه و تمرین رسید، حساب واقعی در اختیار او قرار می دهند.

نحوه ساخت حساب دمو فارکس در هر بروکر ممکن است کمی با هم متفاوت باشد، اما مراحل کلی آن را با هم بررسی می کنیم که دید درست و کلی از آن به دست بیاورید:

نحوه ساخت حساب دمو فارکس

  1. مرحله اول. انتخاب بروکر فارکس. اکثر بروکرها به کاربرها و تریدرهای خود حساب دمو ارائه می دهند؛ که دلایل آن را نیز با هم مرور کردیم. اما باید توجه داشت که انتخاب پراپ فرم معتبر و بروکری که بتوان به آن اطمینان کرد می تواند برای تریدرها چالش برانگیز باشد. پس باید یک سری نکات را رعایت کنید و سپس بهترین را انتخاب کنید که حساب دمو در اختیار تریدرهای خود قرار می دهد.
  2. مرحله دوم. وارد سایت کارگزاری مورد نظر شوید. پس از آن که کارگزاری خود را انتخاب کردید، وب سایت آن شوید.
  3. مرحله سوم. گزینه demo account یا مشابه آن را بیابید. اکنون برای آن که با حساب دمو بتوانید کار کنید باید به دنبال حساب دمو بگردید و گزینه ای تحت عنوان demo account را جست و جو کنید و بر روی آن کلیک کنید.
  4. مرحله چهارم. فرم ثبت نام را پر کنید. حال برای شما باید صفحه یا گزینه ای بیاید که بتوانید در در آن ثبت نام کنید. پس فرم ثبت نام را پر کنید و اطلاعات مورد نیازی که از شما خواسته را پر کنید. در نهایت هم این فرم را ارسال کنید تا ثبت نام شما کامل شود.
  5. مرحله پنجم. پروفایل خود را بسازید. بعد از این که ثبت نامتان کامل شد وقت آن است پروفایل خود را تکمیل کنید و اگر چیزی نیاز است به آن بیافزایید.
  6. مرحله ششم. پلتفرم معاملاتی را انتخاب کنید. اکنون نوبت پلتفرم معاملاتی است. پلتفرم های معاملاتی زیادی وجود دارند و شما می توانید بهترین یا راحت ترین آن ها را که فکر می کنید به نیازهای شما نزیدک تر است و توسط بروکر حمایت می شود را انتخاب کنید.
  7. مرحله هفتم. نرم افزار معاملاتی را دانلود و نصب کنید. بعضی از این پلتفرم های را باید در سیستم خودتان نرم افزارشان دانلود و نصب کنید تا بتوانید از آن و امکانات آن استفاده کنید.
  8. مرحله هشتم. پلتفرم معاملاتی را راه اندازی کنید. وقت آن است که پلتفرم معاملاتی ای را که دانلود و نصب کرده اید را راه اندازی کنید و به کمک بروکر وارد آن شوید تا بتوانید از حساب دمو خود استفاده کنید.
همین حالا حساب خودت رو بخر

بهترین حساب های دمو فارکس در 2024

بد نیست حالا که به چگونگی ساخت حساب دمو فارکس هم آشنا شدید با چند نمونه از آن ها نیز آشنایی پیدا کنید.

– حساب دمو فارکس eTORO

حساب دمو فارکس eTORO

این حساب به شما کمک می کد تا ببینید معاملات آنلاین چگونه کار می کنند بدون آن که بخواهید سرمایه خود را از دست بدهید. با باز کردن حساب دمو، 100 هزار دلار پول مجازی در اختیار شما قرار می گیرد که بتوانید با آن وارد معاملات شوید و با شرایط بازار آشنایی پیدا کنید.

  • آزموندن استراتژی های تریدرینگ مختلف
  • آموختن پایه فارکس تریدینگ
  • تست کردن پلتفرم eToro
  • با بازار پیش از ورود به آن آشنایی کافی پیدا کنید.

– حساب دمو فارکس AvaTrade

حساب دمو فارکس AvaTrade

این حساب دمو نیز محیطی بدون ریسک برای تریدرها فراهم می کند تا به تمرین معاملات بپردازند و به راحتی نیز این حساب دمو ساخته می شود. می توانید با 100 هزار دلار پول مجازی به بررسی استراتژی های معاملاتی بپردازید و به تمام ابزارهای معاملاتی دسترسی پیدا کنید. حساب دمو AvaTrade همچنین دارای ابزارهای چارتینگ پیشرفته است و به تریدر این امکان را می دهد تا ترندهای بازار را تحلیل کنند.

– حساب دمو فارکس XTB

حساب دمو فارکس XTB

حساب دمو XTB نیز 100 هزار دلار پول مجازی در اختیار تریدرها قرار می دهد و به آن ها این امکان را می دهد تا به بیش از 1500 ابزارهای تریدرینگ دسترسی پیدا کنند. همچنین این حساب دمو، ابزارهای چارتینگ پیشرفته در اختیار تریدر قرار می دهد. شما می توانید از اندیکاتورهای تکنیکال آن برای یافتن فرصت های معاملاتی خوب و بهبود استراتژی معاملاتی خود استفاده کنید.

– حساب دمو فارکس Tickmill

حساب دمو فارکس Tickmill

Tickmill یک حساب دمو است که به دلیل خدمات خوب و ارائه تجربه منحصر به فرد برای تریدرهای خود معروف است. این حساب دمو شرایط بازاری در اختیار شما قرار می دهد که می توانید کاملا با بازار آشنا شوید و تجربه کسب کنید. همچنین برای تریدرهای خود مجموعه آموزشی قرار می دهد تا تریدرها بیشتر با معاملات و بازار مالی آشنا شوند.

 

بیشتر بخوانید: روانشناسی ترید در فارکس چیست و چه تاثیری در معاملات دارد؟

چگونه حساب دمو در فارکس بسازیم؟

حال برای فهم بهتر چگونگی ساخت حساب دمو فارکس ما eToro را برای نمونه تحلیل می کنیم و نحوه باز کردن و ساخت اکانت دمو در آن را فرا می گیریم.

باز کردن حساب دمو eToro به نسبت کار راحتی است. تنها به یک ایمیل و 5 دقیقه از زمانتان را نیاز دارد.

قدم اول. وارد وب سایت eToro شوید.

قدم دوم. روی ” JOIN NOW” کلیک کنید که در قسمت بالای سمت در سمت راست قرار دارد.

پس از کلیک، شما وارد صفحه ثبت نام می شوید. باید ایمیل خود را آماده کنید و نام کاربری و رمز تعیین کنید. در نهایت هم قوانین و مقررات آن را تایید کنید.

پس از آن برای شما از طرف eToro ایمیلی ارسال می شود که باید با وارد شدن به ایمیلتان، گزینه Verify Your Email را انتخاب کنید.

قدم سوم. به پرتفولیو مجازی تغییر کاربری دهید.

با این کار مسقیما وارد پلتفرم آنلاین eToro می شوید. پس حواستان باشد گزینه Real را به Virtual تغییر دهید.

قدم چهارم. حالا وقت شناخت پلتفرم است. اما قبل از آن حتما یک بررسی از پایه کار کردن با این پلتفرم بیاموزید و وارد معاملات شوید و تجربه کسب کنید.

 

بیشتر بخوانید: اهرم یا لوریج (Leverage) در فارکس چیست و چه مزایایی دارد؟

سخن آخر

ساخت حساب دمو فارکس از مهم ترین اقدامات در آغاز شروع معاملات و تریدینگ در این بازار مالی است. بروکرهای مختلف از پلفترم های معاملاتی مختلفی پشتیبانی می کنند و شما می توانید با تحقیق در این خصوص بروکر مورد نظرتان را پیدا کنید و راهنمای گام به گام ما را بخوانید تا با مراحل آن شوید.

در این مقاله ما به سوال “چگونه حساب دمو در فارکس بسازیم” پاسخ دادیم و در کنار آن از مزایا و معایب حساب دمو و انواع آن صحبت کردیم که کمک بزرگی برای تریدرها به ویژه تریدرهای تازه کار است تا تجربه کافی به دست آورند.

با پراپ پلاس
بدون محدودیت زمانی چالشت رو پاس کن

 

بیشتر بخوانید: چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟ آموزش ترید بدون سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *