سرمایه شخصی یا پراپ تریدینگ، کدام بهتر است؟

سرمایه شخصی یا پراپ تریدینگ، کدام بهتر است؟

در فارکس تریدینگ مسئله ای که همیشه تریدرها با آن روبرو می شوند، مسئله انتخاب میان حساب شخصی یا پراپ فرم ها برای ترید کردن است. هر یک به نوبه خود در کنار مزایایی که برای تریدر به همراه دارد، معایبی را نیز به دنبال دارند.

تریدر در این موقعیت قبل از تصمیم گیری ماهیت، منافع و معایبی را که هر یک به دنبال دارند را بررسی کند. در این مقاله قصد داریم هم به بررسی ترید با سرمایه شخصی بپردازیم و هم ترید در پراپ فرم ها تا دیدی جامع از آن ها به دست بیاوریم و در انتخاب خود بهتر عمل کنیم.

کدام بهتر است: ترید با سرمایه شخصی یا پراپ تریدینگ؟

فارکس تریدینگ یکی از معروف ترین راه ها برای معامله گران است که می خواهند در بازارهای مالی بزرگ دنیا ترید کنند. وقتی صحبت از پراپ تریدینگ می شود دو روش در ذهنمان خطور می کند. با حساب شخصی ترید کنیم یا با حساب که پراپ فرم ها در اختیارمان قرار می دهد.

هر کدام از این گزینه ها مزایا و معایب خود را دارند و مستقیما هم روی عملکرد تریدینگ و نتیجه معاملاتتان تاثیر می گذارند.

همچنین با بررسی هایی که روی منافع و معایب ترید کردن با حساب شخصی و حساب فاند پراپ تریدینگ صورت گرفته، این مطلب می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد تا ببینید کدام روش بیشتر به سبک معاملاتی، استراتژی تریدینگ، تجربه و اهداف مالی شما می خورد.

پراپ فرم فارکس چیست؟

شرکت پراپ تریدینگ، شرکتی است که سرمایه کافی برای ترید کردن را در اختیار معامله گران خود قرار می دهد. در نتیجه شما مجبور نیستید سرمایه خودتان را در معامله تان قرار دهید و تریدینگ را با سرمایه شخصی شروع کنید. به جای آن پراپ فرم سرمایه مشخصی را در اختیار شما قرار می دهد تا برای اهداف تریدینگ از آن استفاده کنید. در ازای آن هم، شرکت در سودی که تریدر در معامله به دست آورده شریک می شود.

شرکت های پراپ تریدینگ معمولا علاوه بر سرمایه ای که به معامله گران می دهند، آموزش، پشتیبانی و دسترسی به تکنولوژی و ابزارها کاربردی برای معامله را هم فراهم می کنند تا بیشترین بهره را از معاملات داشته باشند. در نتیجه می توانید از تریدرهای با تجربه یاد بگیرید و از ابزارهای کارآمد در ترید خود استفاده کنید.

همچنین این پراپ فرم ها امکانات دیگری مانند دسترسی به گروه تریدرها، برنامه های نظارتی و منتورینگ و غیره را در اختیار شما تریدرها قرار دهند.

 

بیشتر بخوانید: پراپ فرم چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

حساب شخصی فارکس چیست؟

حساب شخصی فارکس حساب تریدینگ متعلق به یک معامله گر است که با بروکر فارکس باز کرده و سرمایه از آن خود معامله گر است. با حساب شخصی سرمایه را خودتان تامین می کنید و خودتان هم تصمیمات معاملاتی را می گیرید. برخی بروکرها منابع آموزشی و ابزارهای تریدینگ را در اختیار این معامله گران قرار می دهند. اما مسئله اینجاست که دیگر آن حمایت و پشتیبانی ای را که با پراپ فرم ها دارید دیگر نخواهید داشت.

حساب های شخصی فارکس برای تریدرهایی که تجربه کافی دارند و می توانند خودشان تصمیمات تریدینگ شان را بگیرند مناسب است. با حساب شخصی روی تمام تریدهای خود کنترل دارید و با توجه به یافته ها و تحقیقات خودتان می توانید هر تصمیم معاملاتی ای را که می خواهید بگیرید و در ترید خود اعمال کنید.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که ترید کردن در بازار فارکس ریسک زیادی دارد و دسترسی به امکانات و پشتیبانی پراپ فرم در این شرایط بهتر است.

در نهایت می بینیم که انتخاب میان حساب شخصی و شرکت پراپ تریدینگ به سبک معاملاتی و سلیقه و نیاز خودتان بستگی دارد. اگر تازه فارکس تریدینگ را شروع کرده اید یا می خواهید به پشتیبانی و امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید، شرکت پراپ فرم گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر به اندازه کافی تجربه در بازار فارکس دارید و ترجیح می دهید برای تریدتان خودتان تصمیم گیری کنید، حساب شخصی فارکس برای شما بهتر است.

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

مزایا و معایب پراپ تریدینگ

شرکت های پراپ تریدینگ فارکس میان تریدرهایی که می خواهند سرمایه بیشتر و پشتیبانی بهتری در تریدینگ داشه باشند، محبوب تر از پیش شده است. ترید کردن با حساب فاند پراپ ها مزایای زیادی را برای تریدرها دارد، اما به نوبه خود معایبی را برای معامله گر می تواند داشته باشد. در این مطلب هم مزایا و هم معایب ترید کردن با حساب پراپ را بررسی می کنیم.

مزایای ترید با پراپ فرم

مزایای ترید با پراپ فرم

+ دسترسی به سرمایه بیشتر

یکی از مزیت های مهمی که ترید کردن با این نوع شرکت دارد این است که به سرمایه ای دسترسی پیدا می کنید که ممکن بود خودتان نتوانید در حال حاضر داشته باشید. با حساب پراپ می توانید موقعیت های معاملاتی بزرگ تر بردارید و در نتیجه سود بیشتری را هم برای معامله گر به دنبال دارد.

پراپ فرم ها حساب ها با سرمایه مشخصی را در اختیار تریدر قرار می دهند و در ازای آن بخشی از سود را برای خود بر می دارند. این روش از بهترین روش ها برای افزایش حساب تریدینگ و بهره وری بیشتر از بازار است. چرا که اگر حساب شخصی خودتان بود شاید اصلا نمی توانستید این پول را تهیه کنید.

+ آموزش و پشتیبانی بهتر

یکی دیگر از مزیت های آنها این است که آموزش و پشتیبانی خوبی را در اختیار تریدرهای خود قرار می دهند. بسیاری از شرکت های Prop Trading تریدرهای حرفه ای در میان کارکنانشان دارند که می توانند راهنمای خوبی برای تریدرهایی باشند که تازه معامله کردن در بازار فارکس را شروع کرده اند.

همچنین پراپ فرم ها ممکن است برنامه های آموزشی مناسبی را به تریدرهای خود ارائه دهند تا این معامله گران مهارت های خود را در بازار تقویت کنند و موفق تر شوند.

+ کاهش ریسک معاملات

وقتی با سرمایه پراپ فرم ترید کنید دیگر نگران از دست دادن سرمایه خود نیستید و در نتیجه ریسک معاملات برای تریدر کمتر می شود.

معایب ترید با پراپ فرم

معایب ترید با پراپ فرم

– تقسیم سود

مهم ترین و بزرگ ترین عیبی که می تواند به حساب های فاند شرکت های پراپ تریدینگ گرفت، تقسیم سود آن است. شما وقتی ترید می کنید و سودی را به دست می آورید تنها بخشی از سود را دریافت می کنید و مابقی آن را خود پراپ فرم بر می دارد.

همین موضوع باعث می شود درآمد شما کمتر شود. درصد سودی که شرکت پراپ فرم بر می دارد در شرکت های مختلف متفاوت است، پس بهتر است شرایط و ضوابط این پراپ فرم ها را پیش از همکاری با آن ها به طور دقیق مطالعه کنید.

البته پراپ فرم پراپ پلاس تا 80 درصد سود را به تریدر می‌دهد.

– قوانین چالش پراپ تریدینگ

قوانین و محدودیت هایی که پراپ فرم برای حساب فاندی که در اختیار تریدر قرار داده هم از دیگر معایبی است که شرکت های پراپ تریدینگ دارند. برخی از این شرکت ها قوانین سرسختانه ای دارند که بسته به نوع تریدی که انجام می دهید ممکن است متفاوت باشد. این موضوع انعطاف تریدینگ و تصمیم گیری هایتان را محدود می کند و اعمال استراتژی های معاملاتی تان هم ممکن است دردسر داشته باشد که این خود فشار معامله را روی شما بیشتر می کند.

در کل ترید کردن با پراپ فرم و حسابی که در اختیار شما قرار می دهد گزینه مناسبی برای دسترسی به سرمایه بیشتر و پشتیبانی بهتر است. با این حال باید حواستان به معایب و مزایایی که برای شما به دنبال دارد باشد. ببینید آیا با تقسیم سود مشکلی ندارید؟ آیا قوانین ترید کردن با پراپ فرم شما را محدود نمی کند؟

 

بیشتر بخوانید: چگونه ترید را شروع کنیم؟ نکات کلیدی شروع ترید

مزایا و معایب حساب شخصی فارکس

همانطور که پیشتر گفتیم در سال های اخیر ترید در بازار فارکس به دلیل مزیت ها و سود زیادی که برای معامله گران به دنبال دارد افزایش یافته است. مزایا و معایب ترید با حساب فاند شرکت پراپ تریدینگ صحبت کردیم و حالا وقت آن است که به بررسی مزایا و معایب حساب های شخصی فارکس بپردازیم.

مزایای ترید با حساب شخصی

مزیت های حساب شخصی تریدینگ در فارکس به شرح زیر است:

مزایای ترید با حساب شخصی

+ کنترل کامل روی تریدینگ

از بزرگ ترین مزیت های حساب شخصی فارکس کنترل کامل روی تصمیمات معاملاتی و تریدینگ تان است. بر اساس تحقیقات و تجزیه و تحلیل خود تصمیمات تریدینگ را می گیرید و استراتژی ها و سبک معاملاتی را اعمال می کنید. هر چه بخواهید و هر موقع بخواهید ترید می کنید و محدودیتی ندارید.

+ دریافت کامل سود ترید

دیگر مجبور نیستید بخشی از سود خود را با پراپ فرم تقسیم کنید و هر آن چه در ترید به دست می آورید از آن خودتان است.

+ استراتژی تریدینگ مختص شما

دست شما برای انتخاب استراتژی معاملاتی باز است و می توانید با قوانین خودتان پیش بروید بدون آن که کسی به شما بگوید در تریدتان محدودیت خاصی دارید.

معایب ترید با حساب شخصی

حال که با مزایای ترید کردن با حساب شخصی آشنا شدیم، بد نیست به معایب آن که اتفاقا باید به آن ها توجه ویژه داشت، بپردازیم.

معایب ترید با حساب شخصی

– سرمایه شخصی

باید از سرمایه خودتان در ترید استفاده کنید که این موضوع از جهات مختلف می تواند به ضرر شما باشد. هم این که سرمایه و پولی که در معاملات می گذارید نسبت به سرمایه ای که از پراپ فرم می گیرید، محدودتر است و سود کمتری به دست می آورید؛ هم این که اگر ضرر کنید سرمایه خودتان را از دست می دهید و ممکن است دیگر نتوانید این ضرر را جبران کنید.

– پشتیبانی و منابع آموزشی ضعیف تر

دیگر به امکانات خوب و پشتیبانی بی نهایت Prop Trading Firmها دسترسی ندارید و اگر جایی به مشکل بر بخورید باید مسئله را خودتان برطرف کنید و موارد آموزشی مختلف را خودتان باید بیابید و یاد بگیرید.

– ریسک معاملاتی بالا

ترید با حساب شخصی ریسک بالاتری نسبت به پراپ تریدینگ دارد. چرا که ترید با سرمایه و پول خودتان باعث می شود ریسک از دست دادن آن هم همیشه همراهتان باشد. به ویژه برای تریدرهای مبتدی احتمال این ریسک بیشتر هم هست.

در کل ترید کردن با حساب شخصی برای تریدرهایی که می خواهند روی ترید خود کنترل بیشتری داشته باشند و تجربه بیشتری هم در بازار دارند، گزینه مناسبی است. اما باید با برنامه پیش رفت و ریسک هایی که با خود به همراه دارد را نیز پذیرفت.

با پراپ پلاس
بدون محدودیت زمانی چالشت رو پاس کن

نکاتی برای انتخاب بین حساب شخصی و پراپ تریدینگ

پیش از آن که بخواهید بین این دو یکی را انتخاب کنید باید نکات و مواردی را رعایت کنید که در ادامه به بررسی مختصر آن ها می پردازیم.

نکاتی برای انتخاب بین حساب شخصی و پراپ تریدینگ

1. مدیریت ریسک

مدیریت ریسک مسئله ای است که در انتخاب میان ترید با سرمایه شخصی و پراپ فرم تاثیر می گذارد. اگر با حساب Prop Firm ترید کنید، در انتخاب استراتژی مدیریت ریسک دستتان بسته است و قوانین سرسختانه ای هم در تریدینگ شما اعمال می شود تا ریسک معاملات کاهش داده شود. اما با سرمایه شخصی وقتی ترید کنید مدیریت ریسک دیگر با خود شما است و انعطاف بیشتری روی ترید دارید.

می توان گفت مدیریت ریسک پراپ فرم ها قوی است. چرا که نمی خواهند تریدرهایشان با ضرر روبرو شوند و این درصد سودی که از تریدرها بابت سود در ترید از آن ها می گیرند از جمله منابع درآمد برای آن هاست.

2. سرمایه تریدینگ

سرمایه تریدینگ از مهم ترین مواردی است که در بحث انتخاب میان حساب شخصی و پراپ تریدینگ با حساب فاند باید آن را در نظر گرفت. اگر سرمایه کمی در دسترستان است، پراپ فرم در این موقعیت گزینه مناسبی برای شماست. چرا که سرمایه ای را که شما نمی توانستید داشته باشید، در اختیارتان قرار داده که می توانید با آن سود خود را نیز بیشتر کنید. البته به بحث تقسیم سود هم توجه کافی داشته باشید.

در مقابل، اگر سرمایه کافی برای معاملات را دارید و تجربه تان هم در فارکس بالا است، تریدینگ با سرمایه شخصی گزینه مناسبی است. البته درست است که دست شما برای انتخاب استراتژی ها و سبک معاملاتی باز است، اما باید ریسک از دست دادن سرمایه را هم بپذیرید و با برنامه قوی جلو بروید.

3. پشتیبانی و منابع

ترید با سرمایه شخصی از لحاظ پشتیبانی و منابع آموزشی محدود است. همه چیز دست شماست و دیگر به ابزارهای کارآمد پراپ فرم ها و پشتیبانی از سوی تریدرهای حرفه ای آن ها دسترسی ندارید. در نتیجه اگر در ترید با مشکلی بر خوردید باید با تجربه خودتان آن را بر طرف کنید.

اما پراپ فرم ها به تریدرهای خود ابزارهای پیشرفته معاملاتی ارائه می دهند و بیشتر آن ها پیوسته خدمات پشتیبانی به تریدرهای خود ارائه می دهند که در موفقیت ترید معامله گر می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

4. استراتژی و سبک تریدینگ

تریدرهایی که به دنبال آن هستند که استراتژی خودشان را در معاملات اعمال کنند و با سبک تریدینگ خود پیش بروند، ترید با سرمایه شخصی گزینه مناسب تری است. با حساب با سرمایه شخصی کنترل کامل تریدینگ تان در دست خودتان است و محدودیتی در تصمیم گیری ها و انتخاب هایتان ندارید.

اما اگر تریدر مبتدی هستید یا می خواهید استراتژی کارآمدی را که جوابگوی نیاز معاملاتی تان است در ترید اعمال کنید می توانید به سراغ پراپ فرم ها بروید. چرا که تجربه و تحقیقات بازاری که پراپ فرم انجام داده می داند کجا کدام استراتژی می تواند جوابگوی معاملات در بازار باشد.

5. کارمزدها و کمیسیون ها

در نهایت بحث کارمزدها و کمیسیون ها را هم در نظر داشته باشید. پراپ فرم ها درصدی از سود ترید را بر می دارند و دیگر شما نیازی نیست کمیسیونی برای هر ترید بدهید. اما اگر با حساب شخصی ترید کنید، باید بابت هر ترید کمیسیونی را نیز پرداخت کنید.

در نهایت، انتخاب میان پراپ فرم و سرمایه شخصی به دقت و نیاز معاملاتی شما نیاز دارد. باید در کمیسیون، تقسیم سود، ریسک معاملاتی، پشتیبانی و ابزارهای معاملاتی و سطح انعطاف در استراتژی های معاملاتی دقت لازم را داشته باشید تا انتخابی درست و مناسب با اهداف معاملاتی تان داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات پر تکرار تریدرها و معامله گران

حالا سرمایه شخصی بهتر است یا پراپ فرم؟

برای آن که ببینید کدام یک برای شما به عنوان معامله گر در بازار فارکس بهتر است به اهداف معاملاتی و مالی خود نگاه کنید. ببینید چه قدر می توانید ریسک های موجود را بپذیرید و آیا با مهارت های تریدینگی که دارید از پس چالش های بازار و تریدها بر می آیید؟ به نکات مهمی که در بالا ذکر کردیم هم توجه کافی داشته باشید. چرا که آن ها به شما نشان می دهند کدام روش مناسب سبک معاملاتی شماست.

اما بهتر است که چه تریدر مبتدی هستید و چه تجربه چندین ساله در بازار دارید، بهتر است پراپ فرم را در برنامه تریدینگ خود بگنجانید، چرا که امکاناتی که در اختیار تریدر قرار می دهند، ممکن است تریدر نتواند به تنهایی آن ها را فراهم کند و این موضوع در تریدهای او تاثیر بگذارد.

سخن آخر

انتخاب میان سرمایه شخصی و شرکت Prop Trading برای ترید در فارکس به اهداف معاملاتی شخصی تان و موارد دیگری بستگی دارد که در این مطلب به دقت به بررسی آن ها پرداختیم که باید به آن ها توجه کنید.

چه ترید کردن با حساب فاند پراپ فرم را انتخاب کنید و چه ترید با سرمایه شخصی یادتان باشد که همیشه مدیریت ریسک را تمرین کنید و برنامه داشته باشید تا از سرمایه تان محافظت کنید و سود خود را تا جای ممکن افزایش دهید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین استراتژی‌های پراپ تریدینگ در سال 2024

 

همین حالا حساب خودت رو بخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *