سخنان معروف تریدرهای بزرگ دنیا

سخنان معروف تریدرهای بزرگ دنیا

مطمئنا شما هم کنجکاو شده اید که تریدرهای حرفه ای و بزرگ دنیا در معاملات خود چگونه عمل می کنند و چه توصیه هایی به تریدرهای دیگر و معامله گران مبتدی دارند.

شاید به دنبال توصیه ها می گردید و شاید هم به انگیزه ای نیاز دارید تا با قدرت بیشتری معاملات و بازارها را دنبال کنید و در مسیر موفقیت قدم بردارید.

برای این که ریسک معاملات را کاهش دهید و تا حد امکان از ضرر و زیان دوری کنید بد نیست به سخنان تریدرهای بزرگ دنیا توجه کنید و نگاه آن ها را به بازار و تریدینگ ببینید.

سعی کردیم سخنان تریدرهای بزرگ را در دسته بندی های مشخص قرار دهیم تا اگر به دنبال سخنان در زمینه مشخص مثل ریسک معاملات یا روانشناسی معاملات هستید بتوانید به راحتی آن ها را پیدا کنید.

قبل از آن با چند توصیه برتر معامله گران معروف جهان آشنا می شویم که هر یک توصیه ها و نقل قول های انگیزشی جالبی را عنوان کرده اند.

 

سرمایه از ما ، ترید از شما
همین الان حساب خودت رو بخر

سخنان انگیزشی معامله گران بزرگ

معامله گران بزرگی در نقاط مختلف جهان و در ده های قدیم و جدید به موفقیت های بزرگ در بازارهای بزرگ رسیده اند و بهترین کاری که یک تریدر برای گرفتن انگیزه از آن ها باید انجام دهد گوش دادن به سخنان انگیزشی و توصیه های آن ها است.

سون تزو:

“برد و باخت قبل از مبارزه تعیین می شود.”

هر ترید مثل میدان مبارزه می ماند و بردن در این نبرد به آمادگی نیاز دارد. و از آن جایی که ترید بخشی از بازار است و باید بتوانید موقعیت های مختلف را شناسایی کنید و خود را پیش از ورود و مواجه شدن با آن ها آماده کنید.

داشتن برنامه برای هر کدام از موقعیت ها و شرایطی که ممکن است در بازار رخ دهد، شانس شما را هم برای ترید بدون باخت افزایش می دهد.

وارن بافت:

“شما مجبور نیستید مغز متفکر باشید. سرمایه گذاری بازی ای نیست که فرد دارای IQ 160 فرد دیگری با IQ 130 را زمین بزند.”

باهوش بودن در تریدینگ ملاک بردن و سود کردن شما نیست و باید بتوانید به خوبی احساسات و ترید خود را مدیریت کنید و از موقعیت های پیش رو نهایت استفاده را ببرید.

“بازارهای مالی راهی است برای آن که پول از دست افراد عجول به دست افراد صبور انتقال یابد.”

بسیاری از تریدرهای بزرگ دنیا در خصوص صبر بسیار صحبت کرده اند و معتقدند این صبر است که باعث موفقیت ترید می شود و تریدری که صبور نباشد خیلی از موقعیت ها را از دست می دهد.

“ریسک از آن جایی نشات می گیرد که نمی دانید چه کار می کنید.”

مدیریت ریسک چیزی است که تریدرها را از قماربازان جدا می کند. اگر تریدی را سبک سنگین کرده اید و برنامه معاملاتی مشخصی دارید، پس می دانید در شرایط مختلف دارید چه کار می کنید و ریسک کمتری در ترید دارید.

 

بیشتر بخوانید: بازار فارکس چیست و چگونه وارد آن بشیم و شروع کنیم؟

جسی لیورمور:

“بازی به من بازی را یاد داد. و موقع یاد دادن من را از پا در نیاورد.”

بهترین کاری که می توانید برای یاد گرفتن بازار و بازی آن انجام دهید این است شما هم آن را بازی کنید. می توانید در کلاس های آموزی شرکت کنید، کتاب های تریدینگ فراوانی را بخوانید و با یک منتور صحت کنید، ولی هیچوقت با این روند قرار نیست به تجربه و مهارتی برسید که یک تریدر در بازار به دست می آورد.

باید چشم ها را بست و خود را در عمل انجام شده قرار دهید تا بتوانید با بازار و معاملات آشنا شوید و در آن ها مهارت کسب کنید.

الکساندر الدر:

“هدف یک معامله گر موفق، انجام بهترین معاملات است. پول اولویت دوم است.”

تریدینگ مثل هر فعالیت مهم دیگری به مهارت، تمرکز و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد. کسانی که فقط برای پول در بازار هستند، تریدرهای بزرگ و حرفه ای نخواهند شد.

بیب روث:

“برد دیروز، نتیجه برد بازی امروز را رقم نمی زند.”

برای تریدرهای فارکس هر روز یک روز تازه است. اگر چند روز پیش تریدهای موفق داشتید به این معنا نیست که قرار است تریدهای بعدی شما هم با موفقیت طی شوند.

نتایج تریدهای گذشته شما، چه سود باشد و چه ضرر، نباید روی نحوه کنترل شما روی موقعیت های معاملاتی تاثیر بگذارد.

پاول تودور جونز

“از معامله بازنده خارج شوید.”

پاول تودور جونز از بزرگ ترین تریدرهای تاریخ به شمار می آید و این نقل قول از خود را به جا گذاشته. معتقد است که اگر در موقعیت معاملاتی راحت نیستید و می دانید در آن متضرر می شوید، پس چرا دوباره در آن سرمایه گذاری کنید و دوباره سرمایه تان را از دست بدهید؟

اوپرا:

“موقعیت ها را دریابید.”

احتمالا دیده اید که تریدرها موفقی که دائما در تریدهای خود سود می کنند به نظر می آید خیلی خوش شانس هستند.

یکی از تفاوت این تریدرها با باقی معامله گران این است آن ها می توانند شانس را بشناسند. یعنی اگر موقعیت سودآوری به وجود بیاید به سادگی از کنار آن رد نمی شوند. از آن موقعیت نهایت استفاده را می برند.

 

بیشتر بخوانید: راه های کاهش اضطراب در ترید و معامله گری

سخنان معروف معامله گران بزرگ دنیا

حال با نقل قول ها و سخنان معروف در مورد تریدینگ و بازار آشنا شدیم بد نیست به سخنان تریدرهای بزرگ هم در باب مسائل مهم ترید کردن مثل روانشناسی ترید و ریسک های معاملاتی بپردازیم.

– روانشناسی ترید

بحث روانشناسی در تصمیم گیری در معاملات و در فرایندهای تریدینگ همان روانشناسی ترید است. در آن ترس و طمع را بسیار می بینیم. صدها و حتی هزاران کتاب در باب روانشناسی ترید نوشته شده و آن را بخش مهمی از معامله گری موفق می خوانند.

  • یوان بایاجی: “تریدینگ تنها از شخصیت شما رونمایی نمی کند؛ اگر به اندازه کافی در بازار بمانید آن را می سازد. “
  • یوان بایاجی: “اعتماد به نفس “من در این ترید سود خواهم کرد” نیست؛ اعتماد به نفس “اگر هم از این ترید سود نکنم باز هم تریدر خوبی هستم” است.”
  • پاول تودور جونز: “تریدینگ بسیار رقابتی است و شما باید بتوانید خود را برای ضربات احتمالی آماده کرده باشید.”
  • جیم کرامر: “امیدواری یک احساس دروغین است که هزینه بر است.”

– ریسک

بهتر است قبل از ورود به ترید یا ارزیابی حجم معامله تان، ریسک های موجود را نیز بررسی کنید و از آن ها آگاه باشید. چرا که ریسک بخش جدایی ناپذیر از ترید شما خواهد بود. بدون ریسک نمی توانید به سود هم برسید.

  • بروس کوونر: “تریدرهای مبتدی 5 تا 10 برابر بیشتر ترید می کنند. آن ها 5 تا 10 درصد ریسک را متحمل می شوند؛ در حالیکه باید در آن ترید 1 تا 2 درصد ریسک کنند.”
  • سمی ابوسعاد: “آیا تمایل دارید در یک ترید پول از دست بدهید؟ اگر نه پس نباید وارد آن ترید شوید. تنها زمانی سود می کنید که از باختن نترسید. و تنها زمانی می توانید این کار را انجام دهید که واقعا بتوانید تمام ریسک های پیش رو را هم بپذیرید.”
  • جیمین شاه: “هیچ وقت نخواهید دانست بازار چه خوابی برای شما دیده. هدف شما باید پیدا کردن فرصتی است که در آن نرخ ریسک به ریوارد شما بهترین باشد.

 

بیشتر بخوانید: توصیه های طلایی برای تریدرها که باید بدانند!

– خاتمه به ضرر و زیان

سخنان تریدرهای بزرگ جهان در مورد خاتمه به ضرر بسیار هم و انگیزشی هستند که در ادامه به سخنان آن ها گوش می دهیم.

  • برنارد باروک: “در معامله گری/ سرمایه گذاری، صحبت از میزان درآمد شما نیست؛ بلکه بحث بر سر این است که چقدر از دست ندهید.
  • استیو کلارک: “هر چه بیشتر جواب می دهد را بیشتر انجام بده و هر چه جواب نمی دهد را کمتر.”
  • لری هایت: “دو قانون ساده برای بردن ترید و در زندگی برای شما دارم: 1. تا شرط نبندی نمی بری. 2. تا سکه هایتان را از دست ندهید، نمی توانید شرط ببندید.”
  • بروس کاونر: “اگر باخت ها را شخصی کنید، نمی توانید ترید کنید.”
  • اد سیکوتا: “مایه ترید خوب (1) کاهش ضررها (2) کاهش ضررها (3) و کاهش ضررها است. اگر این سه قانون را رعایت کنید، احتمال موفقیتتان بالاتر است.”
  • ویلیام اونیل: “ادامه ضرر در ترید بزرگ ترین اشتباهی است که سرمایه گذار دچار آن می شود.”
  • ویکتور اسپراندو: “کلید ترید موفق نظم احساسی است. اگر هوش کلید موفقیت بود، الان افراد بیشتری در حال درآمدزایی بودند… می دانم ممکن است به نظر کلیشه ای بیاید، اما تنها دلیلی که افراد در بازارهای مالی پول خود را از دست می دهند این است که به موقع جلوی ضرر را نمی گیرند.”
  • مارتین تسوایگ: “اشتباه کردن طبیعی است؛ اما در اشتباه ماندن قابل بخشش نیست.”

– بازی اعداد

آیا تریدر روزانه فعالی هستید؟ سوئینگ تریدری هستید که به دنبال حرکات بزرگ بازار است؟ در آخر بازی اعداد است. از بین 10 تریدر موفق، 6 نفر آن ها با همان حجم ترید توانستند سیستمی بچینند که به برد آن ها ختم شود.

  • پیتر لینچ: “در این کسب و کار اگر خوب هستید، از 10 بار، 6 بار درست پیش می روید. قرار نیست هیچوقت 9 بار از این 10 بار حق با شما باشد.”
  • میکائیل مارکوس: “هر تریدری نقاط قوت و ضعفی دارد. بعضی ها سود خود را نگه می دارند و همزمان ضررها را هم طولانی تر از آن چه باید نگه می دارند. بعضی ها ممکن است سریع تر از موعد معامله پر سود را خاتمه بدهند اما در بسیتن معامله متضرر سریع عمل کنند. تا وقتی سبک خودتان را دنبال کنید، خوب و بد را به روش خودتان خواهید داشت.”
  • جورج سوروس: “مهم این نیست که حق شما هست یا نیست. مهم این است که وقتی حق با شما است چقدر پول در می آورید و وقتی حق با شما نیست چقدر پول از دست می دهید.”
  • لری هایت: “راستش بازارها را نمی بینم. ریسک ها، برد و پول را می بینم.”

 

بیشتر بخوانید: چگونه ترید را شروع کنیم؟ نکات کلیدی شروع ترید

– مدیریت ترید

ترید خود را برنامه ریزی کنید. مدیریت ترید یکی دیگر از نقش های کلیدی در ترید موفق است. نشخوار فکری و بیش از حد تحلیل کردن می تواند معامله گر را زمین بزند.

  • میکائیل کار: “نگران این نباشید که بازار قرار است چه کند. نگران این باشید که در پاسخ به این شرایط بازار شما چه خواهید کرد.”
  • الکساندر الدر: “باید ضعف های خود را بشناسید و روی تغییر کار کنید. یادداشت های روزانه معاملاتی بنویسید. دلایل ورود یا خروج از هر ترید را بنویسید. الگوهای تکراری که منجر به موفقیت یا شکست شده را در یابید.”
  • مارتین تسوایگ: “بعضی ها اینقدر درگیر بازار می شوند که دیدگاه خود را از دست می دهند. کار بیشتر به معنای کار هوشمندانه تر نیست. در حقیقت برعکس این است.”
  • ون کی تارپ: “تریدری که عملکرد برتری دارد عهد بسته که بهترین باشد و برای بهترین بودن هر آنچه که باید انجام دهد. برای هر اتفاقی که می افتد کاملا خود را مسئول می داند و از اشتباهات هم درس می گیرد. این افراد اساسا دارای برنامه کاری دقیقی برای تریدینگ هستند. چرا که به تریدینگ مانند یک کسب و کار نگاه می کنند.”

– سیستم معاملاتی

سیستم های معاملاتی در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند. احتمالا شما سیستمی دارید که از چارت ها و الگوهای کندل استیک استفاده می کند. یا دیگری سیستمی دیگر را انتخاب کرده. اما مسئله اینجاست که آیا به سیستم خود پایبند هستید؟ در ادامه سخنان معروف تریدرهای بزرگ جهان را می بینیم که در باب سیستم

معاملاتی توصیه های جالی بیان کرده اند.

  • میکائیل کاول: “هزگر با سیستم معاملاتی خود سر و کله نزنید.”
  • استیو کلارک: “چیزی را بیشتر انجام دهید که جواب می دهد و هر آنچه جواب نمی دهد را کمتر انجام دهید.”
  • جس لیورمور: “بدون تایید بازار هیچ اقدامی نکنید. کمی دیر کردن در ترید به شما این اطمینان را می دهد که بفهمید حق با شماست یا نه.”
  • رابرت پریچر: “بیشتر تریدرها سیستم های خوبی دارند اما برای تبدیل آن به یک سیستم عالی آن را خراب می کنند.”
  • چاک هیز: “بعدها متوجه شدم که دلیل این همه اندیکاتورهای تکنیکال در بازار این است که هیچ کدام به خوبی کار نمی کنند.”
  • لری کونورز: “واقعا وقتی استراتژِ های تریدینگ با قوانین زیاد می بینم نگران می شوم.”

– صبر و برنامه

یکی از بخش های روانشناسی ترید صبر و برنامه ریزی است. جس لیورمور هم گفته: “برای ماهیگیری باید زمان خاصی اقدام کنید.” وقت خود را بیخود صرف زل زدن به صفحه نکنید و زمانی را هم برای خود بگذارید.

  • الکساندر الدر: “هدف تریدر موفق، انجام بهترین معاملات است. پول اولویت دوم است.”
  • بیل لیپشاتز: “اگر تریدرهای یاد بگیرند 50 درصد از مواقع صبر کنند و کاری نکنند الان پول زیادی در می آورند.”
  • جیم راجرت: “آن قدر صبر می کنم تا زمانی برسد که پول روی زمین باشد و تنها کاری که می کنم این است که آن را از روی زمین بر می دارم.این وسط هم هیچ کاری نمی کنم”

 

با پراپ پلاس
بدون محدودیت زمانی چالشت رو پاس کن

– تحلیل تکنیکال

درباره تحلیل تکنیکال خیلی از بزرگان ترید سخنان و توصیه های جالبی ارائه داده اند. آموزه های مختلف در مورد معاملات فارکس را بخوایند، وبینارهای مختلف را ببینید. چارت ها را تجزیه و تحلیل کنید. مارتین تسوایگ در یکی از سخنان معروف خود این گونه می گوید: “برای 9 سال از فاندامنتال ها استفاده کردم و با تحلیل تکنیکال پولدار شدم.”

  • نیکولاس دارواس: “بیشتر به تجزیه و تحلیل معتقدم تا پیش بینی.”
  • جورج سوروس: “نوسان کوتاه مدت در زمان تغییر نقاط بهترین است و با روی کار آمدن روند از بین می رود.”
  • برد استینبرگر: “مشکل اصلی این است که باید بازار را در یک سبک معاملاتی جا دهید و به راه هایی نگاه نکنید که چگونه ترید را در رفتارهای بازار جلو ببرید.”
  • بنجامین فرنکلین: “سرمایه گذاری در دانش سود زیادی را به دنبال دارد.”
  • بروس کوونر: “قبل از ورود، می دانم دارم وارد چه چیزی می شوم.”
  • لیندا راشکه: “به تنها چیزی که برای پول در آوردن احتیاج دارید، یک الگو است.”
  • ایفان وی: “الگوها صد در صد مواقع کار نمی کنند. اما باز هم مهم هستند چون به شما کمک می کنند تا ریسک را پیدا کنید. اگر الگوها را نادیده بگیرید و روی حدس و گمان و احساسات تکیه کنید، پس بیخیال ثبات شوید.”

 

بیشتر بخوانید: چگونه بدون سرمایه ترید کنیم؟ آموزش ترید بدون سرمایه

سخن پایانی

سخنان معروف تریدرهای بزرگ دنیا مانند وارن بافت و مارتین تسوایگ توصیه های بسیاری خوبی برای تریدرهایی است که می خواهند عملکرد خود را در معاملات ببخشند و به موفقیت برسد. در این مطلب سعی کردیم از جوانب مختلف به این سخنان بزرگ در مورد تریدینگ بپردازیم تا بتوانید از توصیه این بزرگان بازار بهره مند شوید.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات پر تکرار تریدرها و معامله گران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *